torsdag 1. november 2012

Kunnskap om din slekt

Jeg har alltid hatt kunnskap om mine forfedre, og tatt det som en selvfølge at man har kjennskap til det. Dette kommer av at moren min har holdt på med slektsgranskning i "alle år".

Det er en stund siden jeg ble med på nettsiden geni.com hvor en kan legge inn slektstre. Hvis en har noen forfedre felles med andre, får en spørsmål om en vil slå sammen sitt tre med det andre treet. Et av de store prosjektene som pågår der er "verdenstreet". Vi er jo alle på en eller annen måte i slekt.

Og....

I dag fikk jeg epost fra geni om at jeg er i slekt med Nordahl Grieg. Artig.



Jeg må åtte generasjoner bakover før det er seks ledd fram til Nordahl Grieg igjen.

Du kan se profilen hans her.

Artig om en er i slekt med noen konger feks? Er du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar